dinsdag 14 januari 2014

Verjaardagskaarten voor Liftchallenge 57

Hier ben ik weer met twee nieuwe kaartjes. De eerste heb ik gemaakt voor mijn nichtje dat afgelopen week 18 geworden is en de tweede kaart voor mijn voorraad. Ik heb, doordat ik eind vorig jaar eigenlijk alleen maar kerstkaarten heb gemaakt, nog zo weinig andere kaarten liggen, dat er nodig weer wat gemaakt moet worden. De Liftchallenge was een leuke uitdaging om een paar kaarten te maken. Ik vond de gekozen voorbeeldkaart erg mooi. Dit is het voorbeeld:


Dit is wat ik ervan heb gemaakt. Onderstaande kaart is gemaakt met een ouder paperpad dat ik nog lang niet op heb: The Sweet Stack van DCWV. De paperclip is van SU (bedankt Margriet!),  de hartjes zijn uitgestanst met een MFD van Nellie Snellen en de letters heb ik met mijn Silhouette Cameo uitgesneden. Voor het roze kaartje is een afrondpons gebruikt.


De tweede kaart is gemaakt van paperblok Sweet Nectar van K&Company, ook al wat ouder en heel mooi, vind ik. Ik heb hem op dezelfde manier gemaakt. De letters heb ik gemaakt met een oude dymotang. Op de zwarte tape heb ik roze washitape geplakt en deze toen door de tang gehaald en de teksten gemaakt. Vervolgens heb ik de letters een beetje duidelijker gemaakt door er met een bruin bijenwasblokje overheen te gaan.
Deze kaart vind ik zelf het beste gelukt. Hier staan ook de sterren en de cirkel van het te liften voorbeeld op, die was ik bij het eerste kaartje vergeten.


Deze kaarten doen dus allebei mee aan Liftchallenge 57 van Liftchallenge.blogspot.nl. Het was leuk om weer mee te doen met deze challenge en er ligt weer een extra kaartje voor een jarige!

Lieve groetjes, Marlies


15 opmerkingen:

  1. Zohee Marlies, maar liefst twee kaartjes! Enthousiaste deelname, heel leuk! Allebei zijn ze heel geslaagd, lekker vrolijk en kleurig. Zou zo een, twee drie niet kunnen kiezen. Dank je wel voor het meedoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik kan wel kiezen. Je tweede kaart is beter in balans, vind ik. Is rustiger ondanks alles wat er op zit. Lekker bezig geweest dus. Tof!
    Gaat het goed met je?
    Leuk dat je weer meedoet! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Marlies,
    Wat zijn ze leuk !! ik ben er ook een middag mee bezig geweest en ben gestopt, dat liften wil mij niet lukken, maar die van jou zijn super..liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Marlies, dat is een goed voorbeeld. Die liftchallenges zijn vaak heel leuk. Je maakte 2 schattige kaarten, en ik geef de tweede de voorkeur door de mooie kleurstellingen. gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige kaarten Marlies! Misschien dat ik ook maar weer eens een poging moet wagen :D.

    Groetjes, Priskilla

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige kaarten Marlies! Misschien dat ik ook maar weer eens een poging moet wagen :D.

    Groetjes, Priskilla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie liftkaartjes! Lekker vrolijke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Twee hele mooie kaarten Marlies. Ik kan ook niet kiezen welke ik het mooiste vind. Ik vind ze allebei heel leuk en vrolijk. groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohh wat knap gelift alle twee toppertjes en mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed bezig Marlies, twee erg leuke gezellige kaartjes! Vind ze beide mooi! Bedankt voor het meedoen met de liftchallenge!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Marlies,

    O wat zijn ze mooi ik vind ze allebei heel mooi gemaakt heerlijk met die kleurtjes lekker vrolijk kunnen we wel gebruiken met al die regen!!

    Lieve groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke, vrolijke kaarten. Helemaal verjaardag-proof! Bedankt voor je felicitaties gisteren! Groetjes, piep-jonge Miranda. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. prachtige kaartjes Marlies en mooi papier heb je gebruikt,
    groetjes van An

    BeantwoordenVerwijderen
  14. beinde kaartje zijn lekker kleurrijk :) mooi zeg!

    wij wensen je nog een fijn weekend toe.
    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen