vrijdag 9 november 2012

Easel kerstkaart

Ik heb mijn eerste easelkaart gemaakt als kerstkaart. Ik zag een voorbeeld op het blog van Bird en moest hem maken, ik vond hem zó mooi. Het lijkt snel gedaan, gewoon even de Silhouette Cameo alles laten snijden, in elkaar zetten en klaar, maar het ligt toch even iets anders. Ik wilde een variatie op haar kaart maken met een andere ijskristal. Deze komt van het blog van Monica Björk . Zij heeft ook prachtige gratis snijfiles ontworpen. Op onderstaande foto zien jullie hoe mooi de Silhouette de twee ijskristallen uitgesneden heeft.


Dan komt het zoeken naar de juiste maten, het moet wel allemaal goed in verhouding zijn, dus ook met deze kaart was ik wel een aantal uren bezig. Ik had aanvankelijk handgeschept papier gekozen, maar dat frommelde dus helemaal op, jammer genoeg. Dit is parelmoerpapier voor de witte ijskristal en glanzend paars papier uit een set papier dat ik al lang heb liggen en ook heel mooi vind voor deze kaart.


De tekst heb ik de Silhouette laten tekenen/schrijven met een zilverkleurige sketchpen. Ik heb pas twee sets sketchpennen gekocht. Dit is de eerste keer dat ik ze gebruik, maar helaas kwam er een vlekje op het papier. Dat heb ik deels opgelost door het woord JOY uit papier te snijden en er overheen te plakken.


Dit is een foto van de hele kaart. Ik vind hem zelf wel goed gelukt. 
Ik ben benieuwd wat jullie weer van deze kaart vinden. 

Groetjes, Marlies

6 opmerkingen:

  1. Hoi Marlies,
    Hele mooie, aparte kaart..prachtig die uitgesneden cirkel..mooie letters..WOW..

    Fijn weekend, liefs van Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!!! Ja, het is niet even intikken en dat het app. wel even snijdt. Het is best wel even uitzoeken, maar wel supertof hè?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi kaartje Marlies!
    En oefening baart kunst hé, zeggen ze.
    Groetjes Pouwla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie chique kaart! Prachtig gemaakt! Ik heb geen silhouette dus ik weet ook niet hoe zoiets werk maar het resultaat van je gepuzzel is wel super! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toffe kaart joh met die ijskristallen en bedankt voor je bezoekje aan mijn kersverse blog!!!

    Gr Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen